22, آوریل 2023
آخرین خبرها از سودان؛ درگیری‌های شدید در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری

به رغم اعلام آتش بس اعلام شده به مناسبت عید فطر، درگیری‌های شدید در سودان همچنان ادامه دارد و کشورها به سرعت در حال خارج کردن اتباع خود هستند.

آخرین خبرها از سودان؛ درگیری‌های شدید در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری

به گزارش گروه بین‌الملل نخبگان جوان، درگیری‌های شدید در سودان میان نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان «نیروهای پشتیبانی سریع»  وارد هفتمین روز خود شده است و زد و خوردها علی‌رغم آتش‌بس اعلام شده در عید فطر همچنین ادامه دارد. به گفته منابع محلی تمامی ساعات نیمه شب تا صبح امروز صدای انفجار و تیراندازی‌ها شهر خارطوم پایتخت سودان را در بر گرفته بود. به نوشته الجزیره، صدای ضد هوایی مدام در خارطوم شنیده می‌شود و درگیری‌های شدیدی در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری سودان در منطقه «حله حمد» و مرکز فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در گرفته است. همچنین سقوط چند خمپاره در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری سودان موجب آتش‌سوزی شده و دود بلندی از این نقطه مشاهده می‌شود. همزمان در منطقه «خوجلی» در شمال کاخ ریاست‌جمهوری نیز صدای چندی انفجار مهیب به گوش رسیده است.

دود غلیظ در خارطوم. امروز (۲۲ آوریل)   به گفته منابع سودانی عمده درگیری‌ها امروز در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری، و شهر «ام درمان» و «خارطوم بحری» در اطراف پایتخت جریان دارد و همزمان جنگنده‌های ارتش نیز مدام در آسمان این مناطق در حال پرواز هستند. در شهر «ام درمان» بر اثر سقوط یک خمپاره شش غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند.  

دیدگاهتان را بنویسید