20, مه 2023
«بام ایران» در تکاپوی جشنواره پانزدهم «گل محمدی»/ جشنواره امسال پیوست فرهنگی تخصصی‌تری دارد

شهرستان بردسیر خود را برای برگزاری جشنواره سه روزه گل محمدی در لاله‌زار آماده می‌کند و به گفته فرماندار این شهرستان امسال جشنواره پیوست فرهنگی تخصصی‌تری دارد.

«بام ایران» در تکاپوی جشنواره پانزدهم «گل محمدی»/ جشنواره امسال پیوست فرهنگی تخصصی‌تری دارد

به گزارش نخبگان جوان از بردسیر، پانزدهمین جشنواره گل محمدی در لاله‌زار بردسیر در روزهای پایانی فصل بهار برگزار می‌شود.  عطر و بوی گل محمدی بیش از گذشته از لاله‌زار به مشام می‌رسد و مردمانی میهمان‌نواز بر بلندای بام ایران خستگی چیدن گل‌های محمدی را برای گرفتن گلاب ناب به جان می‌خرند.  اینجا لاله‌زار است. لاله‌زار را به گل محمدی می‌شناسند اما نمی‌توان از طعم میوه‌هایش حرف نزد یا عرقیجات و گیاهان دارویی خالص و نابش که همواره برای سوغاتی به سراسر ایران برده می‌شود را فراموش کرد.

 جشنواره گل امسال سه روز برگزار می‌شود/ برنامه اصلی دوم تیرماه است  حال که ۱۴سال این جشنواره برگزار شده است، بسیاری از مردم نقاط مختلف ایران چشم انتظار پانزدهمین جشنواره گل محمدی هستند و با تشکیل ستاد جشنواره گل محمدی و مشخص شدن زمان برگزاری جشنواره به این انتظار پایان داده شد و با تصمیم اکثریت اعضای ستاد جشنواره، در روزهای پایانی خرداد جشنواره برگزار و برنامه اصلی جشنواره دوم تیرماه برگزار می‌شود.  این جشنواره طبق روال سال گذشته با غبارروبی و گل افشانی گلزار شهدا کرمان و ادای احترام به مزار سردار دلها شهید حاج‌قاسم سلیمانی شروع می‌شود. محمدمهدی فداکار استاندار کرمان سال گذشته در حاشیه حضورش در جشنواره گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از مطالبه مردمی در مورد اینکه جاده دوراهی لاله‌زار بافت به سمت لاله‌زار مناسب جمعیت نیست و شاهد حوادث ناگوار در این جاده هستیم، گفته بود: این جاده به‌شکل روستایی تعریف شده و با توجه به گردشگری بودن منطقه و حضور گردشگران پاسخگوی جمعیت نیست و باید به تعریض آن کمک شود، جشنواره موجب می‌شود زیرساخت‌ها انجام شود و امکانات هم به دنبال آن بیاید.  حال دستگاه‌های دولتی برای عملی شدن مطالبه مردم و تأکید استاندار کرمان به میدان آمده‌اند.

 دستگاه‌های دولتی بیش از گذشته پای کار برای حل مشکلات مردم  در ستاد جشنواره مسؤولان مربوطه قول دادند مسیر دوراهی لاله‌زار- بافت به سمت لاله‌زار که تصادفات ناگواری که منجر به مرگ افراد زیادی شده است، تعریض شود و نماینده اداره آب و فاضلاب شهرستان از رفع مشکل کمبود و قطعی آب شرب در ساعاتی از شبانه‌روز در لاله‌زار که به جز در ایام جشنواره از مطالبات مهم مردم در دیگر ایام سال است، خبر داد.  حمزه وفایی فرماندار بردسیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگارفارس اظهار داشت: قرار است برنامه‌های جشنواره امسال در سه روز برگزار و برنامه اصلی جمعه دوم تیرماه برگزار شود. وی ادامه داد: جشنواره برای منطقه لاله‌زار و شهرستان بردسیر دارای برکات و فواید بسیاری است جشنواره امسال با پیوست فرهنگی تخصصی‌تر وفایی در ادامه افزود: جشنواره در رونق گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و شناخت پتانسیل‌های ویژه شهرستان بردسیر نقش بسیار موثری داشته است، به گونه‌ای که در سطح کشور بردسیر را با گل محمدی می‌شناسند. وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است امسال هم از طریق رسانه‌های ملی، این جشنواره پوشش داده شود و پیوست فرهنگی هم امسال تخصصی‌تر خواهد بود و همه دستگاه‌های متولی کار فرهنگی پای کار هستند.  فرماندار بردسیر در ادامه گفت: دبیرخانه جشنواره تشکیل شده است و نهادهای فرهنگی عضو این دبیرخانه هستند و پیشنهادات در این دبیرخانه ارائه خواهد شد تا پیوست فرهنگی جدید و متناسب داشته باشیم.

به گزارش فارس، تا شروع پانزدهمین جشنواره گل محمدی راهی نمانده و باید با عزمی جزم زیرساخت‌های برگزاری جشنواره‌ای در خور شأن بام ایران فراهم شود.  پایان پیام/۸۰۰۶۰/ب

دیدگاهتان را بنویسید