21, ژانویه 2023
رشد 40 درصدی واکسیناسیون در امور دامی/تسهیلگری سرمایه‌گذاری با اتصال دامپزشکی به درگاه ملی مجوزها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: واکسیناسیون یکی از اقدامات پیشگیرانه و ضروری است که با حمایت بخش خصوصی در سال جاری رشد 40 درصدی داشته است.

رشد 40 درصدی واکسیناسیون در امور دامی/تسهیلگری سرمایه‌گذاری با اتصال دامپزشکی به درگاه ملی مجوزها

به گزارش نخبگان جوان از اصفهان، محمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در جلسه تکریم و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: امروز به خود می‌بالیم که سازمان دامپزشکی استان اصفهان در تمام شاخص‌ها جزء رتبه‌های اول شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات سازمان دامپزشکی و بر اساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری از سال ۹۷ در حوزه جهاد مبنی بر اینکه بتوانیم کالاهای اساسی را در کشور تامین‌ کنیم و وابستگی را کم کنیم ابلاغ کردند، وظایفی هم‌ بر عهده دامپزشکی قرار گرفته است.

حسینی عنوان داشت: بر اساس برنامه‌ هفتم توسعه مکلف هستیم ۹۰ درصد کالاهای اساسی را در کشور تولید کنیم، بنابراین یکی از بخش‌های مهمی که امروز در حوزه بهداشتی موثر است افزایش قیمت‌ها و واردات نهاده‌‌های دامی است که در روند کار ما‌ و بحث‌های تولیدی موثر است و می‌توانیم در کنار اداره جهاد کشاورزی اقدامات موثری انجام دهیم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی بیان کرد: در این زمینه باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت شود تا تولیدات مدنظر در سطح کشور صورت گیرد که برای این کار نیازمند اصلاح دستورالعمل‌های گذشته هستیم و یکی از رویکردهای ریاست سازمان این است که دستورالعمل‌ها تسهیل شود تا بتوانیم شرایط را برای بهبود و حمایت تولید فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال به درگاه ملی مجوزها بیان کرد: در سازمان ملی دامپزشکی با اتصال به سازمان ملی مجوزها باید بتوانیم سریعتر حرکت کنیم تا راه برای کسانی که می‌خواهند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند تسهیل شود.

حسینی با اشاره به حوزه امنیت غذایی و کشتار غیر مجاز عنوان داشت: باید مجوز کشتارگاها و نظارت بر آنها را با رعایت ضوابط تسهیل کنیم تا بتوانیم از کشتار غیر مجاز جلوگیری کنیم و اقداماتی انجام دهیم تا بیماری‌های بین انسان و دام نیز کمتر اتفاق بیفتد و جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های کلی سازمان دام پزشکی باید با انجام اوامر پیشگیرانه که یکی از آنها واکسیناسیون است یک کار جهادی انجام دهیم، افزود: با وجود دست خالی و کمک گرفتن از بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ اقداماتی که انجام شد نسبت به سال گذشته بالغ بر ۴۰ درصد رشد کرده که این جای قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌ها در این زمینه این است که در چندین بیماری شرایط را با انجام‌ واکسیناسیون کنترل کنند که نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیز بخش خصوصی هستیم و با اقداماتی که انجام شده تا امروز ضمن تهیه کلیه واکسن‌های مورد نیاز و در حد ۶۰ الی ۷۰ میلیارد تومان بابت هزینه برون سپاری واکسن‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.

حسینی در پایان گفت: امیدواریم با وصول درآمدها تا پایان سال بحث ابلاغ عمرانی استان‌ها رقم قابل توجهی شود و باز تا حد ۹۰ میلیارد تومان این میزان را افزایش دهیم و بتوانیم رقم مورد نیاز استان‌ها را تامین کنیم، در این زمینه نیازمند عزم جهادی هستیم، تا به امروز هم در جهاد تبیین سازمان دامپزشکی اقدامات موثری انجام دادند هم در جهاد دامپزشکی برای جاهایی که بحث عشایر را داشتیم از طریق جهاد دامپزشکی اتفاقات بسیار خوبی در‌ حال انجام است.

اصفهان یکی از پایه‌های اصلی در تولید محصولات پروتئینی است

امید شریفی، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این مراسم ضمن تقدیر از موحدی بیان داشت: به عینه در یک سال اخیر شاهد فعالیت مستمر مجموعه دامپزشکی بوده‌ام که با یک ظرافتی حد وسط را گرفتند که هم استانداردهای مجموعه دامپزشکی انجام شود و هم کار استان پیش برود.

وی با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی در سفره‌های مردم و امنیت غذایی موثر است، افزود: سلامت محصول، سلامت غذا و سفره‌های مردم وظیفه اصلی شبکه دامپزشکی است، مضاف بر آن تاثیری که در فراوانی و موجودی کالا دارد در شاخصه تولید مواد غذایی هم نقش موثری دارد.

شریفی عنوان داشت: یک مزیت دیگر که در استان ایجاد کردیم ظرفیت بالای تولیدی است که توانستیم طراز تجاری استان را بالا ببریم، این به جز همت همکاران در حوزه دامپزشکی استان امکان‌پذیر نبود، اصفهان یکی از پایه‌های اصلی در تولید محصولات پروتئینی است و به اندازه ۱۰ تا ۱۴ استان سبد محصولات پروتئینی تولید می‌شود.

اصفهان ستون خیمه امنیت غذایی کشور است

آرش موحدی رئیس سابق اداره کل دامپزشکی استان اصفهان عنوان داشت: امنیت غذایی کشور مدیون تلاش‌های حوزه دامپزشکی و جهاد کشاورزی است اما شک نکنید که ستون خیمه این امنیت در اصفهان بر پا است.

وی تصریح کرد: اصفهان را باید جور دیگر دید اگر می‌خواهیم ستون خیمه بهم نریزد هیچ راه دیگری جز این که به اصفهان، مردم و صنعت‌گران این حوزه اهمیت داده شود نیست.

موحدی در پایان گفت: اگر کاری در اصفهان انجام شده است همه انجام داده‌اند، تمام همکارانم و بخش‌های خصوصی و اگر هر نقصانی بوده است من عذرخواهی می‌کنم و مسؤولیت تمام کاستی‌ها را می‌پذیزم و امروز با افتخار اصفهان را با رتبه عالی تحویل می‌دهیم و شک ندارم که این راه را ادامه خواهند داد.

رتبه‌بندی محصولات جهت ارائه محصول با کیفیت

سیدرضا موسوی، رئیس اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در این جلسه ضمن تشکر از زحمات گذشته اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی و مدیریت زنجیره و مدیریت غذایی از تولید تا مصرف با تقرب الی‌الله باشد حتما به ثمر خواهد نشست، لذا طهارت و تزکیه در طول زنجیره غذایی باید رعایت شود و در این مسیر باید از علم روز و ابزارهای کارآمد و اجرای برنامه‌ها و استعانت خدا را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به سرفصل برنامه‌های خود در سازمان بیان داشت: استفاده از تمام توان نیروی انسانی متخصص، کارآمد و جوان در امور مدیریتی، ارتقاء سطح تعامل با تمام ارگان‌های دولتی و نظارتی جهت تسهیل در امور تولیدکنندگان، ارتقاء کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان، تلاش در جهت ارتقا معیشت کارکنان اداره دامپزشکی است‌.

موسوی ادامه داد: ارتقاء روحیه جهادی و خدمت‌رسانی در بین‌همکاران و برنامه‌ریزی جهت تسهیل صادرات و اهتمام جدی در این جهت، تلاش در مسیر ارتقای امنیت کشور، توجه ویژه به جهاد دامپزشکی در جهت ارتقاء امور بهداشتی، افزایش اعتماد در مصرف‌کنندگان فراورده‌های دامی، رتبه‌بندی محصولات جهت ارائه محصولات با کیفیت انجام می‌شود.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در همین خصوص افزود: اطلاع رسانی و گزارش شفاف از عملکرد حوزه دامپزشکی به ویژه در خدمات دامپزشکی، پیشگیری، تشخیص و درمان، ارتقا سطح کلینیک‌های دامپزشکی، ارتباط با مراکز علمی و تحقیقاتی طبق برنامه راهبردی سازمان، تلاش در جهت ارتقای کیفیت محصولات تحت نظارت دامپزشکی، استفاده از تجارب همکاران دامپزشکی استان در بخش خصوصی در امور مربوطه، افزایش حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی، تعامل سازنده با رسانه‌هاب جمعی و ضرورت اطلاع‌رسانی از جمله این برنامه‌ها است.

پایان پیام/63126/ش

دیدگاهتان را بنویسید