12, مارس 2023
روزنامه هم‌میهن و سیاه‌نمایی‌های پی‌درپی

روزنامه هم‌میهن در یک روند ثابت در ماه‌های اخیر از هر خبر منفی و سیاه داخلی و خارجی استقبال کرده و آن را تبدیل به تیتر یک خود کرده است.

روزنامه هم‌میهن و سیاه‌نمایی‌های پی‌درپی

فارس پلاس؛ روایت روز – روزنامه هم‌میهن در یک روند ثابت در ماه‌های اخیر از هر خبر منفی و سیاه داخلی و خارجی استقبال کرده و آن را تبدیل به تیتر یک خود کرده است.

این روزنامه به سردبیری محمد جواد روح، هنگام امضای بیانیه چین و شورای همکاری خلیج‌فارس با شعف فراوان تیتر می‌زد که «چرخش چین در برابر ایران؟»

هم‌میهن اما امروز، بر خلاف دیگر رسانه‌ها و بدون توجه به واکنش مثبت بازار به توافق ایران و عربستان، تنها به ذکر «ناگهان توافق» بسنده کرده و در صفحه یک خود به قلم زیدآبادی طوری ماجرا را تشریح کرده که گویی ایران از سر تهدید چین یا از روی نارضایتی و اجبار به توافق با عربستان تن داده است.

زیدآبادی در این روزنامه نوشت: «چینی‌ها چند‌سال پیش طرحی را برای حل اختلافات کشورهای منطقه و ایجاد امنیت جدید مطرح کردند و امیدوار بودند که طرف ایرانی و کشورهای دیگر این طرح را بپذیرند. به‌نظرم طرف ایرانی برخلاف این طرح چین حرکت می‌کرد تا اینکه رئیس‌جمهور چین با سفر به کشورهای عربی منطقه، علامت‌هایی به ایران داد که اگر این همراهی صورت نگیرد می‌تواند سبب انزوای ایران و خشم چین شود. به همین دلیل بعد از آن سفر ظاهراً رایزنی‌های پشت‌پرده انجام شده که منجر به دیدار آقای رئیسی از پکن شد. در همان زمان یادداشتی در هم‌میهن نوشتم که چینی‌ها احتمالاً با ایران توافق کردند تا روابطش را با سعودی‌ها عادی کند.»

این رفتار هم‌میهن که به نوعی پررنگ کردن نقاط سیاه و منفی است و بعضا به سمت کذب گویی هم پیش رفته، جدید نیست و دو روز بعد از فوت مهسا امینی تیتر زدند: جانی به مویی! این صفحه از آرشیو روزنامه هم‌میهن حذف شده و در دسترس نیست.

هم‌میهن چند روز قبل در مسئله مسمومیت‌های دانش‌آموزان، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تیتر، عکس و متن نامرتبطی منتشر کرد که انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت و مدیر مسئول این رونامه مجبور به پاسخ‌گویی شد.

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید