15, ژانویه 2023
هندبال قهرمانی جهان| شاگردان وویوویچ پنجه در پنجه ماتادورها/ کار دشوار ایران مقابل تیم مدعی

تیم ملی هندبال مردان ایران در سومین و آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به مصاف تیم اسپانیا خواهد رفت.

هندبال قهرمانی جهان| شاگردان وویوویچ پنجه در پنجه ماتادورها/ کار دشوار ایران مقابل تیم مدعی

به گزارش خبرنگار ورزشی نخبگان جوان، تیم ملی مردان ایران در سومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان 2023 لهستان امروز دوشنبه 26 دی ماه ساعت 23:30 (به وقت تهران) به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا خواهد رفت. محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد ۲۰ ملی‌پوش حاضر در این مسابقات هستند. روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح پور(پزشکیار) کادر تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند. تیم ملی هندبال ایران که از چند ماه پیش تحت هدایت وسیلین وویوویچ در آمده، در گروه A  رقابت‌های قهرمانی جهان در کنار اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی قرار گرفته است و نخستین دیدار ملی پوشان مقابل شیلی با برتری 25 بر 24 به سود ایران به پایان رسید. همچنین ایران دومین گام به مصاف مونته‌نگرو رفت و با وجود یک نمایش خوب و دیدنی این دیدار را بانتیجه 34 بر 31 واگذار کرد.

اسپانیا با کسب 17 عنوان بین المللی ( 4 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و 9 مدال اروپایی) به عنوان یکی از موفق ترین تیم‌های هندبال دنیا لقب گرفته است. در کلکسیون افتخارات اسپانیایی‌ها دوبار عنوان قهرمانی جهان، چهار بار مقام سوم المپیک و دو بار هم عنوان نایب قهرمانی اروپا دیده می‌شود. این تیم به همراه سوئد تنها تیم‌هایی هستند که دوبار متوالی در اروپا عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند. بدترین نتیجه اسپانیا در المپیک به سال 1972 در مونیخ باز می گردد که آن‌ها عنوان پانزدهم را کسب کردند. در مقابل بهترین مقام المپیکی آن‌ها به المپیک توکیو 2020 باز می‌گردد که عنوان سوم را بدست آوردند. در مسابقات قهرمانی جهان گذشته که در سال 2021 در مصر برگزار شد، اسپانیا مدال برنز جهان را کسب کرد. سرمربی تیم هندبال اسپانیا، جوردی ریبرا 59 سال دارد، در سال‌های 2018 و 2019 اسپانیا را به عنوان قهرمانی اروپا رساند. مدال برنز المپیک توکیو و برنز مسابقات قهرمانی جهان 2021 از دیگر افتخارات این سرمربی برای ماتادورهاست. آخرین بازی تیم ملی هندبال مردان ایران و اسپانیا سال 2022 در یک دیدار تدارکاتی بود که این بازی با نتیجه 36 بر 22 به سود اسپانیا به پایان رسید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید